Untungnya ada business sendiri

assalamualaikum...

korang ada bisnes tak...? pada usia mude macam kita nie..(muda ke??) jika ada perniagaan sendiri mampu untuk melonjak kita untuk berjaya pada mase akan datang...perrghhh tatabahasaku...kali nie lily nak share untungnye kalau ade bisnes sendiri...hehe...memang susah nak berjaya dan memperkenalkan bisnes kita dengan mase yang pendek..tapi percaya lah..kalau kita sabar,gigih berusaha confirm boleh berjaye. lagi2 untuk gadis2 di luar sana. korang mampu punye nak bisnes sendiri..

sebagai gambar hiasan

Kebebasan waktu hanya boleh didapatkan dengan memiliki bisnis sendiri. korang dapat membuka dan menutup usaha setiap hari bila2 saja.
Saat menjadi pekerja korang harus masuk kerja berdasarkan jam yang ditentukan oleh pekerjaan itu punye waktu kan . Dan bila terlambat masuk kerja, maka potongan gaji akan menjadi ancamannya. betul tak? 

Pendapatan boleh Jadi Lebih Banyak

Kalau kerja makan gaji mesti telah di tetapkan gajinye kan dan secara automatik semua gaji pekerja sama jumlahnya. kan kan kan..
Beze tau kalau korang memiliki bisnes sendiri. Anda yang mengatur pendapatan sendiri, jika ingin memiliki pandapatan lebih banyak dapat dilakukan dengan membuka cabang usaha di tempat lain. Anda bahkan bolehmemberikan gaji kepada orang lain bila dalam mengelola bisnes Anda dibantu oleh mereka/pekerja. ((boleh dah jadi boss..hehe)

Boleh Diwariskan

Berbisnes adalah usaha yang dapat diwariskan secara turun temurun.  Cukup memahami ilmu dari orang tua, Anda sudah boleh belajar menjalankan dan mengelola bisnes tersebut.
Sedangkan menjadi pekerja, jabatan apapun yang sedang dimiliki saat ini tak dapat diwariskan kepada keluarga, bahkan diberikan kepada orang lain yang lebih mampu dan lebih ahli dalam bidang tersebut.

Kebebasan Hari Tua

Bisnes sebaiknya dirintis sejak usia muda agar di waktu tua Anda tinggal menikmati hasil dari berbisnes. Sementara bisnes tetap jalan dan dikelola oleh orang-orang kepercayaan korang, so senang di hari tua anda kan.
macam mane berminat nak bisness sendiri tak..? try lah pergi mane2 kursus untuk dapat tahu macam mane nak mula business ye..:-)
dadaaa koranggg...
visit my online shop ye... Lily'S Castle CollecTioN ..t.Q t.Q

No comments:

Post a Comment

BLOG INI HAK MILIK CIK LILY LYZA