Cara Menghilangkan Bekas Jerawat


Assalamualaikum..
hai...

gambar hiasan

anda pernah tak bila ade jerawat je bekas jerawat tu susah nak hilang..penah tak? selalunye bila menyentuh kulit yang tengah berjerawat atau picit jerawat tu sendiri boleh menimbulkan bekas di kulit yang kadang2 susah nak hilang.
selain guna ubat2 yang ade kat kedai2 tu. Ada cara lain yang mudah dan murah. 
Antaranya :

Gunakan krim pencerah kulit/serum secara teratur

krim pencerah kulit atau serum dapat membantu memudarkan dan menutupi bekas jerawat di kulit. Cari krim / serum yang mengandungi L-aspartic acid yang mana telah terbukti dapat memudarkan bekas luka dalam beberapa minggu penggunaan. Gunakan secara teratur setiap malam sebelum korang tidur ye.


Pakai pembersih (Lemon)

Jus lemon segar telah lama digunakan sebagai bahan utama pembersih. Alpha-hydroxy acids yang terkandung dalam buah lemon akan membuatkan bekas jerawat di wajah namapak pudar. Cara lainnya,Anda boleh menepuk-nepuk air perahan lemon dengan menggunakan kapas di bahagian wajah yang memiliki bekas jerawat. Eh eh eh. jgn lupa bersihkan wajah secara teratur ye.


Madu sebagai pelembab wajah

Haaa...yang nie lily selalu buat..curi sikit ibu punye madu.


Madu adalah pelembab yang dapat membantu melembutkan kulit. Sebab biasanya kulit yang memiliki bekas jerawat akan kasar dan tidak halus ye dak. Gunakan madu organik asli untuk hasil terbaik. :-)


Tu Je. mudah kan. Try lah ye. byeeee

No comments:

Post a Comment

BLOG INI HAK MILIK CIK LILY LYZA